El 50% de les mesures de l’Estratègia Logística per a la Internacionalització de l’Economia Catalana 2020-2040 ja estan en curs

El 50% de les mesures de l’Estratègia Logística per a la Internacionalització de l’Economia Catalana 2020-2040 ja estan en curs

  • Durant el primer any des de l’aprovació de l’Estratègia, que coordina CIMALSA, s’han iniciat 31 de les 60 mesures previstes
  • El document té la finalitat d’impulsar un sector més eficient, multimodal, digitalitzat i compromès amb el territori i la societat

En el primer any de recorregut de l’Estratègia Logística per a la Internacionalització de l’Economia Catalana 2020-2040 s’han iniciat 31 de les 60 mesures previstes, tres de les quals ja han finalitzat.

Així ho afirma CIMALSA, empresa pública de la Generalitat de Catalunya que promou, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat i que, per encàrrec dels Departaments de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori i d’Empresa i Treball, és responsable de la implementació i coordinació de l’Estratègia.

El document, aprovat pel Govern el 9 de febrer de 2021, té com a principal objectiu enfortir el sistema logístic per contribuir a la internacionalització de l’economia catalana i configurar un sector més eficient, multimodal, digitalitzat i compromès amb el territori i la societat a partir dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Per a la seva elaboració i desenvolupament s’ha creat un model de governança, en el qual el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, d’una banda, i el Departament d’Empresa i Treball, de l’altra, ocupen respectivament la presidència i vicepresidència i CIMALSA coordina l’Oficina Tècnica. S’ha comptat amb la participació de més de 200 persones i institucions i s’han constituït 5 grups de treball  encarregats de  vetllar pel compliment dels 19 projectes i les 60 mesures definits.

En el context de l’Estratègia s’emmarquen actuacions de referència per a la logística catalana, essent l’eix central el desenvolupament del Corredor Mediterrani i els seus ramals. El text se centra en àmbits com l’impuls a la coordinació públic-privada, la potenciació de la imatge del sector i la seva promoció exterior, el reforç de la formació i l’ocupació de qualitat, el desenvolupament d’alternatives de sòl logístic o la consolidació de corredors logístics clau. El document fa èmfasi en la millora de la funcionalitat de la xarxa d’infraestructures, la promoció de la intermodalitat i el suport a l’activitat de distribució urbana i rural de mercaderies (DUM i DRM) amb la voluntat, en definitiva, de col·laborar amb una logística que aposta per la seva descarbonització, per la digitalització i per promoure l’equilibri territorial del país.

Segons Enric Ticó, president de CIMALSA, “la implementació de l’Estratègia Logística per a la Internacionalització de l’Economia Catalana va a molt bon ritme. Les actuacions que contempla són imprescindibles per a l’impuls d’un sector generador de riquesa i d’ocupació que representa el 14,4% del PIB català i suposa la creació i manteniment de més de 160.000 llocs de treball de qualitat directes”.

L’Estratègia Logística per la Internacionalització de l’Economia Catalana representa el full de ruta cap a la consolidació del sistema logístic català. Tenint en compte que té com a horitzó temporal les dues properes dècades, es tracta d’un document viu que s’anirà adaptant als avenços que es produeixin en el sector, l’economia i la societat en aquest període, contribuint, així, a millorar el posicionament de Catalunya en el context econòmic global.



Adjuntos

Tornar enrere