Un 70% dels usuaris de l’estació d’autobusos de Girona valora la seva gestió amb notable o excel·lent

02-08-2022

La informació disponible a l’estació és un dels elements més ben valorats entre els usuaris Els usuaris i usuàries de l’estació d’autobusos de Girona valoren molt positivament la gestió de l’estació, gestionada per CIMALSA, empresa pública de la Generalitat de Catalunya adscrita al departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, que promou, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat.  El 70% dels usuaris que han realitzat l’enquesta qualifica d’excel·lent o notable la gestió de les instal·lacions en aspectes com la seguretat, la informació i l’atenció del personal de l’estació. En concret, la informació que els usuaris poden trobar a l’estació a través de les pantalles i al punt d’informació és un dels aspectes més ben valorat, amb un 76% d’usuaris que la puntua amb notable o excel·lent. D’altra banda, l’atenció del personal rep també una molt bona puntuació, amb un 23% d’usuaris que li donen un 10.  Així, l’enquesta, que es va realitzar amb motiu de la diada de Sant Jordi a través d’un punt de llibre i a la qual han participat un 68% de viatgers freqüents i un 30% de viatgers ocasionals, ha consultat també el manteniment i neteja de les instal·lacions, que més de la meitat dels usuaris valora d’excel·lent. Els serveis que s’ubiquen a l’estació i que tenen l’objectiu de donar a l’usuari una proposta de valor afegit també han rebut una puntuació molt positiva. A més de recollir l’opinió dels usuaris sobre els serveis i gestió actuals, des de CIMALSA s’han volgut recollir, alhora, suggeriments dels usuaris per continuar oferint un servei de qualitat i donar resposta a les seves demandes. Entre les accions que han proposat destaquen incorporar informació turística de la ciutat de Girona al punt d’atenció als usuaris, així com més informació de servei a

Veure tot

CIMALSA estudiarà la demanda del transport per ferrocarril a la CIM Vallès per a la implementació d’una central intermodal

21-07-2022

L’empresa ha celebrat amb el sector logístic el 25è aniversari de la CIM Vallès Amb més de 3.000 llocs de treball, la CIM Vallès acull més de 60 empreses i gestiona, aproximadament, 13,1 milions de tones de mercaderies cada any   CIMALSA, juntament amb la Supracomunitat de Propietaris de la CIM Vallès, ha celebrat amb el sector logístic el 25è aniversari de la primera plataforma logística de Catalunya en un acte al Castell de Mogoda, a Santa Perpètua de Mogoda, que ha reunit autoritats, personalitats del sector, representants d’empreses i persones vinculades a la CIM Vallès des dels seus inicis. En el transcurs de l’acte, Ricard Font, secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, ha destacat que “la història de la CIM Vallès és un cas d’èxit perquè sorgeix de la col·laboració entre iniciativa pública i privada”. Font ha fet referència a la importància d’impulsar el ferrocarril per complementar el transport de mercaderies per carretera i ha assegurat que “és un canvi, però l’hem d’assumir, i si ho fem bé i ho fem plegats, és una història d’èxit”. El secretari general ha afegit que “el tren és el futur i, d’una manera determinada, és lluitar contra el canvi climàtic”. D’altra banda, Enric Ticó, president de CIMALSA, ha fet un agraïment especial a la Generalitat de Catalunya i a CIMALSA per liderar el desenvolupament de la xarxa logística més important de Catalunya, així com a l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda, i ha fet èmfasi en què, un cop comprovat el gran potencial de la central, cal fer un pas endavant. Ticó ha anunciat que “des de CIMALSA, analitzarem la demanda potencial de l’ús del transport intermodal a la CIM Vallès, tenint en compte l’origen i el destí dels trànsits actuals i la situació de les infraestructures per, si s’escau, posar en servei una terminal intermodal en clau ferro

Veure tot

El comerç electrònic bat rècords a Catalunya amb 94 milions d’operacions el 2021, segons l’Observatori de la Logística de CIMALSA

01-06-2022

Enguany s’incorpora com a novetat l’anàlisi detallat de la contractació laboral al sector logístic, que mostra el creixement dels contractes indefinits La presència de dones al sector del transport i l’emmagatzematge és del 25%: es tracta de la xifra més alta registrada al sector   El nombre d’operacions de comerç electrònic a Catalunya va arribar als 94 milions el 2021, xifra que reflecteix el repte que suposa per a la gestió de la logística urbana. Així ho apunta l’Observatori de la Logística de CIMALSA, una eina que analitza 47 indicadors de competitivitat que permeten conèixer la situació actual i futura del sector logístic. CIMALSA, empresa pública de la Generalitat de Catalunya adscrita al departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, que promou, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat, ha presentat aquest matí al Saló Internacional de la Logística l’actualització dels principals indicadors. A més de la revisió de paràmetres previs, l’edició d’enguany incorpora com a novetat nous indicadors detallats sobre la contractació laboral en el sector. En aquest sentit, les dades assenyalen que el nombre de contractes laborals signats al sector del transport i les activitats d’emmagatzematge, van assolir el 2021 un màxim, amb gairebé 230.000 contractes signats, superant lleugerament el valor assolit el 2019 abans de la Covid-19. La directora corporativa de CIMALSA, Fina Jarque, explica que “la contractació està relacionada amb l’e-commerce i, malgrat aquests 94 milions d’operacions, és molt estacional i obliga que les contractacions s’estacionalitzin quan, de fet, els contractes indefinits son la logística i el transport que durant tot l’any exerceixen la seva activitat”. A més, es comença a observar un canvi de tendència en el tipus de contractació al sector, ja que

Veure tot

Un estudi de CIMALSA certifica que el 70% dels polígons industrials de Catalunya estan consolidats

31-05-2022

Els resultats de l’anàlisi s’han presentat avui durant la VIII Jornada Smart Logistics, celebrada en el marc del Saló Internacional de la Logística A través del Pla d’Impuls i Modernització dels sectors Industrials i Logístics a Catalunya (PILOG) s’incideix en l’aposta per la reutilització i el reciclatge com a base del creixement de l’oferta de sòl per a l’activitat econòmica   CIMALSA, empresa pública de la Generalitat de Catalunya adscrita al departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, que promou, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat, ha presentat aquest matí, en el marc del Saló Internacional de la Logística i durant la VIII Jornada Smart Logistics, les conclusions del Pla d’Impuls i Modernització dels sectors Industrials i Logístics a Catalunya (PILOG). A través del PILOG, CIMALSA ha desenvolupat una metodologia per conèixer en profunditat l’estat dels sectors industrials i logístics de Catalunya i classificar-los en 5 grans categories d’acord al seu grau de qualitat. Així, a través del Pla, s’incideix en l’aposta per la reutilització i el reciclatge com a base del creixement de l’oferta de sòl per a l’activitat econòmica. Les conclusions apunten que, dels més de 1.400 polígons d’activitat econòmica del país, un 70% compten amb bones condicions que els permeten ser més competitius per a les empreses. Aquests polígons es troben repartits de forma heterogènia, amb Lleida, Tarragona i Barcelona amb el major pes relatiu. Un 13% dels polígons disposen de subministraments bàsics, serveis de telecomunicacions i nivells adequats d'accessibilitat o senyalització i un 14% tenen la necessitat de regenerar-se. En aquest darrer cas, realitzar-hi actuacions d’urbanització o d’accessibilitat els permetria ser més competitius i representen, doncs, una oportunitat per al seu i

Veure tot
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16