El transport de mercaderies per ferrocarril redueix un 92% les emissions de CO2 en una prova pilot amb cava entre Catalunya i Alemanya

23-12-2021

El projecte implica un trajecte de més de 1.400 quilòmetres entre la seu de Freixenet a Sant Sadurní d’Anoia (Catalunya) i Alsheim (Alemanya) Des de CIMALSA es treballa per donar continuïtat al projecte i establir un servei regular amb noves destinacions El Clúster Ferroviari In-Move by Railgrup, presidit per Cimalsa, el Clúster Vitivinícola Català INNOVI, i el Comitè de Serveis Multimodals han impulsat una prova pilot per promoure el transport multimodal al sector utilitzant el ferrocarril com a mitjà de transport per reduir el trànsit per carretera i les emissions de CO₂. A partir de la col·laboració d’INNOVI, que ha facilitat el coneixement i la coordinació de les empreses del sector, l’empresa Freixenet ha dut a terme el primer enviament d’11.100 litres de cava a Europa des de Sant Sadurní d’Anoia (Barcelona) fins al municipi d’Alsheim, a Alemanya utilitzant el transport ferroviari en el màxim recorregut possible. El recorregut, de 1.434 quilòmetres, un total de 1.334 s’han realitzat per ferrocarril, fet que ha comportat una reducció del 92% de les emissions de CO₂ respecte al transport per carretera. A més, la prova ha permès dur a terme la traçabilitat i el control de la temperatura del producte durant tot el trajecte i, per primera vegada, la documentació del transport s’ha creat en format electrònic, amb un estalvi del 24% del cost administratiu, i fent un pas endavant en la digitalització de les empreses. La responsable de medi ambient de Freixenet, Gloria Martí, manifesta que “els resultats d’aquesta prova pilot són esperançadors, ja que aquest transport suposa un estalvi del 92% de les emissions de CO₂ si es compara amb el transport per carretera”. “Com a companyia que exporta més del 80% del seu producte, seguirem explorant aquesta opció per contribuir en l’objectiu de reduir el nostre impacte ambiental i aconseguir una societat climàticament neutra”, de

Veure tot

CIMALSA i l’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires acorden estudiar la implantació d’un Truck Center a Can Margarit

20-12-2021

L’aparcament s’ubicaria en uns terrenys municipals d’uns 30.000 m2, amb una capacitat aproximada per uns 230 camions   CIMALSA i l’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires han signat avui un conveni de col·laboració per la realització d’un estudi per la possible implantació d’un Truck Center en un espai cedit per l’ajuntament al polígon industrial Can Margarit en uns 30.000 m2 de terreny destinat a equipaments. L’acord recull el compromís de fer aquest estudi de viabilitat del projecte d’aquest estacionament de camions que serà gestionat per CIMALSA. Enric Ticó, president de CIMALSA, ha destacat: “L’impuls d’aquest Truck Center, no només com a aparcament de camions sinó també com a prestació de serveis i equipaments al sector, s’emmarca en el desenvolupament de l'Estratègia Logística per a la internacionalització de l’economia catalana (ELIEC), aprovat pel govern el passat 9 de febrer, i que entre altres coses contempla la coordinació, regulació i promoció del sector; la competitivitat del teixit empresarial; l’agilitat del desenvolupament del sòl logístic i intermodal; la funcionalitat de la xarxa d’infraestructures i l’aposta decidida per la sostenibilitat”. En el mateix sentit, l’alcalde de Sant Esteve, Enric Carbonell, ha qualificat l’aparcament a Can Margarit de “projecte necessari tant per l’àmbit industrial de Sant Esteve com pel seu entorn atesa l’elevada densitat de transport logístic i per donar resposta a les necessitats de serveis dels professionals del sector”.  Els principals requisits tècnics del projecte són: un nombre mínim de places de camions i de turismes, serveis complementaris mínims, accessos, mitjans de seguretat i tipologia del tancament, entre d’altres. Aquest conveni tindrà una durada de quatre anys i ha estat signat per l’alcalde de Sant Esteve Sesrovires, Enric Carbonell, i pel president de CIMALSA, Enric Ticó.

Veure tot

La venda de les dues primeres parcelꞏles del LOGIS Montblanc facilitarà la creació de 470 llocs de treball directes

18-11-2021

L'empresa privada GESDIP ha adquirit dues parcel·les, que sumen 188.519 m2, per 15 milions d'euros i hi invertirà un total de 48 milions El LOGIS Montblanc tindrà un balanç neutre d’emissions gràcies a la implantació en uns terrenys contigus d’una planta solar fotovoltaica que l’abastirà

Veure tot

TRAILS, el projecte de la Unió Europea que ha fet pujar al tren més de 162.000 camions

13-11-2021

L’objectiu del projecte TRAILS, liderat per CIMALSA, ha suposat l’impuls efectiu de nous serveis ferroviaris de transport de mercaderies La descarbonització, un dels eixos principals del projecte, ha reduït l’emissió en més de 187.000 tones de CO2 en els 3 anys de projecte El projecte ha tingut un pressupost de 1.350.000 € cofinançat al 65% pel programa POCTEFA El projecte TRAILS es va iniciar al 2018 en el marc del programa INTERREG V-A Espanya-França-Andorra (POCTEFA) per afavorir la mobilitat de béns i persones de l’espai transfronterer dels estats Espanyol-Francès. TRAILS ha tingut la participació del Departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, l’impuls d’ In-Move by Railgrup, el Consell de Cambres de Comerç de Catalunya i la pròpia CIMALSA.   Els socis occitans han estat la Regió d’Occitània, el Cluster Logistique d'Occitanie (WE4LOG), la Fédération Nationale des Transports Routiers (FNTR), l’Agence de développement économique Pyrénées Méditerranée Invest, Eurosud Team (Transport Environnement Aménagement Mobilité) i la terminal internacional Saint-Charles de fruits & Legumes de Perpinyà.

Veure tot
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16