La plataforma logística compta amb dos punts de recàrrega ultraràpida que permeten la càrrega completa en només mitja hora El nou servei s’alinea amb la voluntat de CIMALSA de contribuir a avançar en la descarbonització de la mobilitat La Central Integrada de Mercaderies La Selva, promoguda i gestionada per CIMALSA, empresa pública de la Generalitat de Catalunya que promociona, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat, incorpora des d’ahir una nova estació de recàrrega de vehicles elèctrics. L’estació, implementada per part de IONITY, compta amb dos punts de recàrrega ultraràpida de vehicles elèctrics (fins a 350 kW), que permeten la càrrega completa del vehicle en només mitja hora. El nou servei, accessible a tot el públic, vol facilitar el trànsit de vehicles elèctrics en una zona amb un gran flux de trànsit i, alhora, s’alinea amb la voluntat de CIMALSA de contribuir a avançar en la descarbonització de la mobilitat. La CIM La Selva se situa just a l’entrada de l'Aeroport de Girona-Costa Brava, en un punt estratègic de la xarxa viària i ferroviària catalana, on conflueixen el corredor mediterrani amb l’eix transversal, l’AP-7 i l’A-2. En concret, es troba als municipis de Riudellots de la Selva i Vilobí d’Onyar, amb una superfície de 22,5 hectàrees i que compta amb 14 empreses instal·lades que generen 450 llocs de treball. A més, inclou un Centre de Serveis i Innovació Tecnològica per a la promoció d’activitats d’innovació i formació a transportistes, gestionat per Asetrans, l’Associació de Transportistes de Girona. Aquesta plataforma és un exemple del compromís de CIMALSA amb la sostenibilitat i els Objectius de Desenvolupament Sostenible, tot apostant per un model energètic basat en fonts renovables: des de l’any 2008, CIM La Selva disposa d’una instal·lació de plaques fotovoltaiques que
Veure totEl projecte implica un trajecte de més de 1.400 quilòmetres entre la seu de Freixenet a Sant Sadurní d’Anoia (Catalunya) i Alsheim (Alemanya) Des de CIMALSA es treballa per donar continuïtat al projecte i establir un servei regular amb noves destinacions El Clúster Ferroviari In-Move by Railgrup, presidit per Cimalsa, el Clúster Vitivinícola Català INNOVI, i el Comitè de Serveis Multimodals han impulsat una prova pilot per promoure el transport multimodal al sector utilitzant el ferrocarril com a mitjà de transport per reduir el trànsit per carretera i les emissions de CO₂. A partir de la col·laboració d’INNOVI, que ha facilitat el coneixement i la coordinació de les empreses del sector, l’empresa Freixenet ha dut a terme el primer enviament d’11.100 litres de cava a Europa des de Sant Sadurní d’Anoia (Barcelona) fins al municipi d’Alsheim, a Alemanya utilitzant el transport ferroviari en el màxim recorregut possible. El recorregut, de 1.434 quilòmetres, un total de 1.334 s’han realitzat per ferrocarril, fet que ha comportat una reducció del 92% de les emissions de CO₂ respecte al transport per carretera. A més, la prova ha permès dur a terme la traçabilitat i el control de la temperatura del producte durant tot el trajecte i, per primera vegada, la documentació del transport s’ha creat en format electrònic, amb un estalvi del 24% del cost administratiu, i fent un pas endavant en la digitalització de les empreses. La responsable de medi ambient de Freixenet, Gloria Martí, manifesta que “els resultats d’aquesta prova pilot són esperançadors, ja que aquest transport suposa un estalvi del 92% de les emissions de CO₂ si es compara amb el transport per carretera”. “Com a companyia que exporta més del 80% del seu producte, seguirem explorant aquesta opció per contribuir en l’objectiu de reduir el nostre impacte ambiental i aconseguir una societat climàticament neutra”, de
Veure totL’aparcament s’ubicaria en uns terrenys municipals d’uns 30.000 m2, amb una capacitat aproximada per uns 230 camions CIMALSA i l’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires han signat avui un conveni de col·laboració per la realització d’un estudi per la possible implantació d’un Truck Center en un espai cedit per l’ajuntament al polígon industrial Can Margarit en uns 30.000 m2 de terreny destinat a equipaments. L’acord recull el compromís de fer aquest estudi de viabilitat del projecte d’aquest estacionament de camions que serà gestionat per CIMALSA. Enric Ticó, president de CIMALSA, ha destacat: “L’impuls d’aquest Truck Center, no només com a aparcament de camions sinó també com a prestació de serveis i equipaments al sector, s’emmarca en el desenvolupament de l'Estratègia Logística per a la internacionalització de l’economia catalana (ELIEC), aprovat pel govern el passat 9 de febrer, i que entre altres coses contempla la coordinació, regulació i promoció del sector; la competitivitat del teixit empresarial; l’agilitat del desenvolupament del sòl logístic i intermodal; la funcionalitat de la xarxa d’infraestructures i l’aposta decidida per la sostenibilitat”. En el mateix sentit, l’alcalde de Sant Esteve, Enric Carbonell, ha qualificat l’aparcament a Can Margarit de “projecte necessari tant per l’àmbit industrial de Sant Esteve com pel seu entorn atesa l’elevada densitat de transport logístic i per donar resposta a les necessitats de serveis dels professionals del sector”. Els principals requisits tècnics del projecte són: un nombre mínim de places de camions i de turismes, serveis complementaris mínims, accessos, mitjans de seguretat i tipologia del tancament, entre d’altres. Aquest conveni tindrà una durada de quatre anys i ha estat signat per l’alcalde de Sant Esteve Sesrovires, Enric Carbonell, i pel president de CIMALSA, Enric Ticó.
Veure totL'empresa privada GESDIP ha adquirit dues parcel·les, que sumen 188.519 m2, per 15 milions d'euros i hi invertirà un total de 48 milions El LOGIS Montblanc tindrà un balanç neutre d’emissions gràcies a la implantació en uns terrenys contigus d’una planta solar fotovoltaica que l’abastirà
Veure tot