L’electrificació del vehicle pesant a debat en la jornada ‘Smart Logistics’

L’electrificació del vehicle pesant a debat en la jornada ‘Smart Logistics’

La segona jornada del Saló Internacional de la Logística (SIL 2026) va acollir la sessió ‘Smart Logistics’, una de les cites més rellevants del programa oficial #SILKnowledge, celebrada a l'espai SIL LAB by SAP. Sota el títol ‘Consolidació del vehicle pesant elèctric: reptes i oportunitats’, la taula rodona va ser moderada per Carolina Guerrero, directora tècnica i financera de CIMALSA, i va servir per aterrar els conceptes teòrics de la transició energètica en impactes tangibles per a la productivitat de la mobilitat professional.

El debat va comptar amb un panell transversal format per Assumpta Farran, cap d'unitat de transports de l'Institut Català d'Energia (ICAEN); Pedro Domingo, de Zunder; Gabriel Bernal, de Transbernal i Electrotruck Power Service; i Xavi Esteve, de Motor Tàrrega. Durant la sessió es va analitzar el desplegament del vehicle elèctric de gran tonatge des dels vessants operatiu, d'infraestructura i de rendibilitat.

Assumpta Farran va aportar una visió estratègica i va assegurar que la descarbonització ja no respon només a motius mediambientals, sinó també a la seguretat d’accés a les fonts d’energia. Farran va defensar que una de les obligacions dels estats és avançar en la infraestructura i va proposar la creació d'una tarifa elèctrica especial i reduïda per al sector del transport. Des de la perspectiva empresarial, Gabriel Bernal va llançar un missatge d'optimisme al sector, afirmant que el cost de la recàrrega elèctrica és molt baix respecte al combustible, especialment si es realitza a la base pròpia, que permet no haver de repercutir cap cost afegit al client final.

Finalment, els ponents van coincidir en el fet que el sector no requereix imposicions administratives sinó acompanyament i informació. Pedro Domingo va reconèixer que moltes vegades el transportista s'enfronta a una manca de dades clau, mentre que Xavi Esteve va incidir en la necessitat d'oferir serveis personalitzats amb manteniment inclòs, ja que cada ruta operativa respon a un cas diferent.

1 de juliol de 2026

Adjuntos

Tornar enrere