CIMALSA ofereix un nou canal de contractació i pagament a l’aparcament de vehicles pesants de Castellar del Vallès

20-06-2024

Des d’aquesta setmana, el Truck Park de Castellar del Vallès, gestionat per CIMALSA, l’empresa pública de la Generalitat de Catalunya que promou, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat, ofereix un nou canal de contractació i pagament de les places d’aparcament a través de l’aplicació Travis. Es tracta d’un nou sistema, més àgil i especialment útil per als conductors en ruta, que permet poder reservar la plaça d’aparcament  a distància a través de l’aplicació, amb la informació en temps real de les places disponibles. També, en el moment de fer la reserva, es pot fer el pagament de la mateixa amb targetes de crèdit i de dèbit. En el següent enllaç els transportistes interessats poden donar-se d’alta i tenir accés a la resta de beneficis: tuit.cat/J05ur. Allibera el municipi del trànsit de camions Ubicat al polígon industrial Pla de la Bruguera, al municipi de Castellar del Vallès, el Truck Park de Castellar del Vallès dona resposta a la necessitat d'espais condicionats i segurs per a l'estacionament de vehicles pesants, fet que permet alliberar el nucli urbà del trànsit de camions i canalitza la circulació de vehicles pesants a les àrees industrials. Fruit d’un acord entre l’Ajuntament de Castellar del Vallès, la Generalitat de Catalunya i CIMALSA, en qualitat de gestor, disposa d’un total de 126 places destinades a l’aparcament de vehicles pesants de fins a 17 metres en una parcel·la de 15.400 m². Es tracta d’un espai segur, delimitat per una tanca perimetral, càmeres de videovigilància i seguretat les 24 hores del dia. A més, també ofereix un punt de subministrament de carburant de gasoil de tipus A i AdBlue, disponible tant per als abonats del recinte com per al públic en general.    

Veure tot

CIMALSA posa a debat les demandes de les empreses logístiques

07-06-2024

“La logística no viu només del sòl; les empreses també valoren la formació i poder retenir el talent, els territoris urbans ben consolidats i les comunicacions. S’han d’aprofitar les infraestructures existents com els ports i l’aeroport i  preveure quines són les que seran necessàries i rendibles”, va afirmar Isaac Albert, president i conseller delegat de CIMALSA, en la seva intervenció inicial a la Jornada Smart Logistics, celebrada dijous 6 de juny en el marc del Saló Internacional de la Logística (SIL), sota el títol ‘Conversem… singulars o irrellevants? Més enllà del sòl. Qualitat vs Quantitat’. La sessió, organitzada per l’empresa pública de la Generalitat de Catalunya que promou, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat, va comptar amb una taula rodona coordinada i moderada per la directora corporativa de CIMALSA, Fina Jarque, en la qual, a banda del president de CIMALSA, van intervenir Laia Garriga, responsable de transferència tecnològica de la unitat d’intel·ligència artificial aplicada d’Eurecat, Oscar Martín, director de leasing & customer experience de Prologis, Belen Tascón, program manager de la Direcció General d’Indústria de la Generalitat de Catalunya, i Jordi Salvat, director de projectes de l’Institut Català del Sòl (Incasòl). Durant la sessió es va fer palesa la importància de posar en valor tot l’ecosistema i les infraestructures existents, més enllà del nombre de metres de sòl disponibles en una zona determinada. “Des de la Generalitat de Catalunya s’ha fet una aposta molt clara per a la reindustrialització del país, i la logística incrementa el preu del sòl, evidentment; però la logística és imprescindible per a la indústria, per això s’ha de treballar i fer pedagogia perquè les empreses entenguin que no tot ha de passar o ha d’estar a Barcelona i a la seva àrea metropolitana”, tal

Veure tot

CIMALSA ofereix un servei de consultoria amb solucions a mida per pujar les mercaderies al tren

05-06-2024

CIMALSA ha començat la seva participació al Saló Internacional de la Logística (SIL), que se celebra des d’avui 5 fins divendres 7 de juny a Fira de Barcelona, amb la Jornada Quo Vadis Mercaderies, organitzada conjuntament amb In-Move by Railgrup. L’empresa pública de la Generalitat de Catalunya que promou, desenvolupa i gestiona infraestructures i centrals per al transport de mercaderies, la logística i la mobilitat, ha dut a terme la sessió sota el títol ‘Competitivitat multimodal real: vies, trens i serveis’. La jornada ha comptat amb una taula rodona, coordinada i moderada pel director de consultoria i projectes internacionals de CIMALSA, Jordi Fornós, en què han intervingut Nuria Lacaci, secretària general de l’Asociación de Cargadores de España, Begoña Laibarra, directora general de SQS, Aristarco Tomás, director general de Tenalach Consulting, i Ricard Vendrell, cap de l’oficina de representació d’HUPAC. Durant la sessió s’ha plantejat la necessitat que tenen les empreses de transformar la seva cadena de distribució a un sistema més ecològic i sostenible i que alhora sigui competitiu. S’ha qualificat el moment actual com a punt d’inflexió per traslladar les mercaderies al ferrocarril. Aquestes cadenes logístiques multimodals han de tenir en compte tots els seus vessants i han de contemplar diversos sistemes de transport: aeri, marítim, ferroviari i viari, com ha destacat Aristarco Tomás, de Tenalach Consulting. El concepte multimodal requereix que hi pugui haver un funcionament amb un model de finestreta única, amb un sol interlocutor que ofereixi transparència i garantia i que permeti conèixer on és la mercaderia a cada moment. En aquesta línia, al llarg de la taula rodona, Fornós ha explicat el servei de consultoria que des de CIMALSA s’ofereix i que permet a les empreses obtenir una solució dissenyada a mida de les seves necessitats amb l’objectiu que les mercaderies pugin al tren, afavorint en

Veure tot

CIMALSA rebrà un milió d’euros del Banc Europeu d'Inversions per estudiar noves terminals ferroviàries multimodals a Catalunya

23-05-2024

Aquest matí s'ha celebrat la primera reunió de treball conjunta entre CIMALSA, el Banc Europeu d'Inversions (BEI), l'EPEC (European PPP Expertise Centre) i els consultors especialitzats per estudiar les terminals ferroviàries multimodals a la seu del Departament de Territori, a Barcelona. Aquesta reunió de llançament de projecte és el resultat del treball desenvolupat per CIMALSA, la Secretària de Mobilitat i Infraestructures i el Govern de la Generalitat per aconseguir un dels reptes més ambiciosos i alhora més necessaris a la logística: la descarbonització de la cadena de transport que passa per fer pujar les mercaderies al tren, en un sistema multimodal de transport, i per contribuir a la internacionalització de l'economia catalana. A través del contracte signat entre CIMALSA i el BEI, mitjançant l'EPEC, per dur a terme l'estudi del desenvolupament, construcció i explotació de les terminals ferroviàries des de l'àmbit de col·laboració publicoprivada es dedicarà un milió d'euros del BEI perquè aquestes terminals intermodals siguin una realitat en un termini breu de temps. Aquest contracte preveu l’anàlisi de quatre terminals estratègiques per a Catalunya: Plana de Lleida, Terres de l’Ebre, Vilamalla-Empordà i Penedès. Isaac Albert i Agut, President Conseller delegat de CIMALSA ha obert la jornada de treball afirmant que “la promoció de la multimodalitat i la descarbonització del transport de mercaderies és un element estratègic en el desenvolupament i la competitivitat de l'activitat econòmica del país i de les seves empreses. Apostem decididament per una estratègia de terminals multimodals amb la participació dels ports, gestionades per una empresa pública i amb la participació de les empreses privades avançant a l'equilibri territorial”. Catalunya és un node de transport i de logística de mercaderies de primera magnitud. És un territori d'alta producció industrial, un sector terciari d

Veure tot
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20